Tuesday 21 February 2012

Cuti-cutian

Helo awak.
             
             Sekarang ni aku tengah dalam mood cuti-cuti Malaysia. Maklumlah, Cuti mid-sem. Walaupun 9 hari aje, tapi cukup bermakna. Yalah kan, dah namanya cuti. Kat facebook, tiap2 status baru asyik cakap tentang cuti. Cuti cuti cuti. Korang x boring ke? Aku tak. Aku enjoy, sebab aku tengah cuti. 


             Kenapa aku suka cuti? Well, korang pun boleh jawab. Aku suka cuti sebab aku boleh berehat. Aku tak perlu bangun awal2 pagi, bergegas nak pergi kelas. Aku boleh kosongkan minda daripada benda2 yang complicated yg hari2 pensyarah sumbat masuk ke dalam kepala aku ni. Aku boleh rehatkan telinga daripada asyik menadah suara2 pensyarah yg bercakap tentang perkara yg aku langsung tak tahu. Aku boleh ambik kesempatan melegakan tangan aku daripada menulis tanpa henti. Dan, dan dan..paling menarik, masa cuti, aku boleh tidur puas2..HAHA..


             Tengok, betapa banyaknya faedah masa cuti. So, memandangkan sekarang mode cuti tengah ON, memang aku antara pengguna jalan raya yg paling setialah. Tugas baru aku, menjemput adik2 balik dari sekolah. Tadi, tugas itu aku jalankan seperti biasa. Cuma, hari ni aku tak drive. Sepupu aku yg drive, aku tumpang aje. Dan, ketika dlm perjalanan nak plg ke rumah, driver kitorang ni memilih utk menggunakan jalan yg jarang kitorang guna. Bukan salah jalan, tapi berbelit sikitlah. Dannn,, tahu apa yg kitorang jumpa? POLIS! Waduh, polis tengah buat sekatan jalan. Aku pun mulalah dup dap dup dap. Polis tu hentikan kitorang. Dia bagi salam,kitorang jawab. Dia mintak lesen, sepupu aku pun bagi. Dia jalan pusing kereta. Ish, apa pulak yang pak cik polis ni nak tengok. And, lastly dia lepaskan kitorang. Alhamdulillah~ (^_^)

             Begitulah kisah pengalaman aku hari ni. Bagi orang lain, mungkin biasa aje. Tapi bagi pemandu baru macam aku, polis adalah umpama nightmare! haha. Nasib baik ada bawak lesen. Kalau tak? Nasiblah.. Aku tak berani nak fikir akibatnya. Aku harap lepas ni, aku tak jumpa polis lagi dah. Aku tak suka polis. Bikin hati ku berdebar saja. So, aku stop kat sini. 


              Jumpa lagi. =)


              
             

No comments:

Post a Comment