Thursday 16 February 2012

It's the First



-my first-
Assalamualaikum, hai..
Ehem2…hmm..ish,, bdebar2 nih..yalah kan, blog aku ni baby lagi. Baru lahir lah kiranya. And, this is my first post. So, tengah pening2 ni. Tak tahu nak tulis apa.
               Oke2..kita ikut skema lah. Ikut kebiasaan maksud aku. Biasalah, yangg first ni selalunya bertindak sebagai perasmi. Jadi, anggap ini adalah ucapan perasmian pembukaan blog aku ni. …=)
Bismillahirrahmanirrahim…
               Pertama sekali, aku nak ucapkan syukur kpd Allah sbb akhirnya berjaya jugak aku create blog ni. Bukan susah pun. Sign in aje. Tapi tulah, dah namanya pintu hati belum terbukak, malas jangan kiralah. Memang malas tahap juara tu. Jadi, sbb tu aku patut bsyukur sbb d berikan kerajinan. Haaa,, peluang rajin tu dtg sekejap aje.Nasib aku sempat rebut peluang. Hasilnya..taraaa~ wujudlah blog aku ni..( mode: bangga ).. haha
              Kedua, aku nak kongsilah ckit. Apa tujuan aku buat blog? Kenapa aku perlu blog? Okey, sebenarnya kwn2 aku lama dah main blogging ni. Aku, tukang baca je. Jadi follower tidak rasmi yang paling setia. Jadi, apabila aktiviti melawat blog orang lain main kerap terjadi dlm rutin on9 aku, aku pun terfikir. Kenapa aku tak nak try buat blog jugak? So, setelah dipertimbangkan segala pro dan kontra yang ada, aku pun tekan butang  “creat a blog” tu. So, terciptalah satu sejarah apabila wujud blog yang secara mutlaknya milik aku.
               Dalam masa yg sama (wah, ayat karangan BM form 5) aku rasa aku perlu tempat meluah. Kan aku dah tulis kat atas nun, the best way of releasing is through writing. So, sekarang ni aku tengah mengaplikasikan apa yang aku tulis tu. Tapi memang betol, kalau tengah tension2 tu, cuba luahkan dgn menulis. InsyaAllah, akan kurang ketensionan itu. (^_^)V
               Dan, dan dan…..Perlu aku maklumkan bahawa blog ni aku buat dlm bulan Februari  2012. Kenapa Februari? Sebab Februari comel. Dan, first post aku nih, tarikhnya 16 Februari 2012. Kenapa? Sebab bagi aku tarikh ni superb, gorgeous, cute.. dan yg sewaktu dengannya..  
               Okey, ucapan perasmian x boleh panjang2.. nanti audience ngantuk. Susah..Sebelum bertemu noktah, aku nak ucapkan terima kasih kapada sahabat aku, Wanie Bohari yang telah membantu menghias teratak comel aku ni. Kak Chik, kelak claim. =)) Harap korang rajin datang berkunjung. Tapi jgn naik ramei2, roboh rumah hamba..
               Jumpa lagi…
                        

No comments:

Post a Comment